maanantai 1. helmikuuta 2016

Krabi

Moikat sängyn pohjalta! Muut tytöt lähtivät aamulla kouluun ja minä jäin tänne sairastelemaan Thaimaan pöpöä pois. Taisin saada Krabilta sen perus Thaimaa-taudin, koska eilen aamu alkoi huonolla ololla ja oksentelulla. Sanonpahan vaan, että ei ollut mikään mukava kotimatka Krabilta takaisin Phukettiin kun bussissa istuttiin ja itse oksentelin vähän väliä pyyhkeen alla. Bussissahan piti olla vessa, mutta kauhukseni huomasin bussiin mennessä ettei siellä mitään vessaa ole ja kaiken kukkuraksi bussi oli niin täysi ettei kaikki meinanneet kyytiin mahtua. Onneksi Essillä oli kasa muovipusseja joihin sitten matkan aikana oksentelin ja onneksi bussissa oli edes ilmastointi helpottamassa oloa. Kotiin päästyä meinasi kyllä pienet onnen kyyneleet tulla kun pääsi sänkyyn ja sai siirtyä sairastamaan kunnolla. Tällaisinä kipeyden hetkinä on niin mahtia, että asuu Essin kanssa samassa kämpässä, koska Essi on ihan mahti hoitaja. Essi kuuntelee kun mä valitan ja säälii, paitsi silloin kun oksennan ni Essi nauraa :D! Ja sainpas mä siltä kotiinlähetyksenä pari kokista auttamaan oloa, ihanaa <3! Täällä mä jo Essin koulupäivän aikana itkin kun en saanut edes vesipulloa auki ja Essi ei ollut sitä mulle avaamassa…

Mutta Krabi oli kaikin puolin mahtava ja menisin takaisin milloin vain eikä edes tämä kipeys saanut vietyä fiiliksiä Krabista. Olimme ensin kolme yötä Ao Nangissa, josta Essi ja minä siirryimme Ton Sai beachille viettämään viikonlopun.

Lähdin liikkeelle kunnon reppureissaaja meiningillä, tosin meidän reppureissaus ei ehkä ollutkaan reppureissausta. Me tosiaan oltiin jo varattu jo hotellitkin etukäteen sekä kuljettiin takseilla, tosin Phuketista Krabille mentiin bussilla, jossa oli jo sitä reppureissaus fiilistä!

Ekana hotellina meillä oli Aonang Eazy Room Hotel, joka oli ihan kelpo ja hyvällä sijainnilla.

En vaan tiedä kuinka kiva juttu nää isot ikkunat oli suoraan hotellin käytävälle, ja tietysti meillä oli ensimmäisessä kerroksessa huone, joten kaikki hotellin vieraat näki sisään. Onneksi oli edes noi verhot, että sai vähän omaa rauhaa. Yksi miinus hotellissa oli myös se, että siellä hieman haisi :D!

Ao Nangin "pää"ranta oli aika pieni ja kohtalaisen täysi pitkähäntä veneitä, kuitenkin vietettiin siinä ensimmäinen päivä sekä pari tuntia sunnuntaina kun oli takaisin Phukettiin meno. Harmitti kyllä kun ei oltu tajuttu lähteä omaa katu pidemmälle sinne minne ei silmä nähnyt, sillä kun Essin kanssa lähdettiin paikallisbussilla kohti Krabi Townia niin näimme, että ihan vieressä olisi ollut monien kilometrien pituinen ihanan näköinen ranta. No tietääpä sitten ensi kerralla, että vois sitä lähteä käymään vähän muuallakin kuin sinne mihin oma silmä kantaa.

Perjantaina aamupalan jälkeen lähdimme pitkähäntäveneellä kohti Ton Sai Beachiä ja siellä sijaitsevaa Dream Valley Resort Tonsai Beach nimistä hotellia.

Hotelli oli kuin keskellä viidakkoa. Siellä oli ihana tunnelma, hieman jopa romanttinen. Voisin mennä milloin tahansa takaisin kyseiseen paikkaan.

Tämä uima-allas alue oli jotain niin ihanaa. Ei sitä voinu kuin ihmetellä kuinka magee se oli. Vuoria ja palmumetsää vaan ympärillä, niin mageeta!

Huoneet olivat siistit ja kivan näköiset. Tykkäsin siis tästäkin! Ainut miinus minkä tästä paikasta keksin, on se, että siellä oli paljon öttiäisiä, koska niitähän tuolla metsissä tuppaa olemaan.

Hotelli alueella näki jopa apinoita hyppimässä katoilla ja puissa. Ja hotellin työntekijöitä yrittämässä häätää niitä :D kun taas minä ja Essi yritimme saada kuvia niistä.

Tällaisia kamuja mun puolestaan olisi ne työntekijät saaneet yrittää häätää… YÖK! Hämppikset, liskot ja käärmeet on mulle ihan nou nou.

Vietimme pääasiassa aikaamme Phra Nang nimisellä rannalla, joka olikin minusta paras ranta lähellä meitä. Hotelliltamme olisi päässyt nopeasti käveltyä rannalle, mutta me jäimme ihastelemaan kaikkea matkalla, joten matkamme kesti kauemmin. Kuitenkin hyvän kävelymatkan päässä, tosin pitihän siinä jonkinmoista kiipeily tehdä, että sinne pääsi.

Phra Nang on ihan uskomattoman kaunis, tosin näin high seasonin aikaan myös aikas täysi ihmisiä.

Tekisi jo nyt mieli palata noihin maisemiin takaisin!

Rannan toinen miinus oli nää ihme "matoset", joita oli ihan sikana vedessä ja tarttui kiinni sekä olivat yksinkertaisesti ällöttävän tuntuisia. Onneksemme enää seruaavana päivänä rannalle tullessa niitä ei ollut enää ollenkaan, vaan tilalle oli tullut kasa pikkukaloja, joten ainoa selitys näille oli se, että tämä "mato" oli mätiä ja siitä oli tullut kaloja :D.

Kiipesimme yhtenä päivänä pienelle kivikölle Essin kanssa ihastelemaan maisemia, vitsit miten kaunista!

12622282_10208369334048152_8138166419779714514_o

Tietysti kävimme myös pyörimässä vähän luolissa…

Turkoosi merivesi, valkoinen hiekka ja kuuma aurinko on pettämätön yhdistelmä. Kelpaa!

Onneksi "pieni" sade ei haittaa yhtään ja kyllähän se aurinko ruskettaa sen pilvenkin takaa, vai miten se menee… Essin kamera kuitenkin sai kosteutta liikaa kun satoi, jonka takia seuraavana päivänä kamera ei mennytkään enää päälle. Selvisimme kuitenkin vain pelästyksellä, koska päivän levon jälkeen kamera koki ihmeparantumisen ja meni päälle!

Paluumatka menikin varsin hupaisissa tunnelmissa oksentaessa viiteen pussiin pyyhkeen alla piilossa muiden kanssamatkustajien silmistä.

Mahtava reissu takana ja uusia reissuja odotellessa! Itseasiassa viikonloppuna onkin tulossa yhden yön reissu Phi Phi saarille käymään Asia Exchange porukan kanssa.